...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

pt22b, [28.05.17 08:48]
بررسی و نقد کتاب « جنگ ایران و عراق؛ پیش درآمدی بر یک نظریه» مولف : دکتر محمد درودیان در دانشگاه عالی دفاع ملی( قسمت پانزدهم) ادامه امیر بختیاری: چگونه این نیروهای مردمی با دست خالی جلوی 192 فروند هواپیمای عراق را می‌گیرند؟ چگونه جلوی گلوله باران توپخانه عراق یا حمله زرهی اش را می‌گیرند؟ هی ما بگوییم مرگ بر هواپیمای عراق! نمی‌افتاد، خوب باید یک چیز داشته باشیم، بزنیم تا بیفتد. بنابراین در متوقف کردن دشمن، من معتقدم این ارتش های کلاسیک هستند که می‌توانند دشمن را متوقف کنند، اما بعد، مردم انقلابی با حرکت انقلابی جنگ را ادامه می دهند، چون من ویتنام بوده‌ام و دیدم دشمن را بیچاره می‌کنند. امااینکه از اول جلویش را بگیرند، من با این نظریه موافق نیستم. چون درس های استراتژیک شما بسیار متین است، فقط می‌خواهم یک چیزی را خدمت شما عرض کنم، شما مثلاً می‌گویید؛ کشور های انقلابی در آینده، آیا آقای درودیان! انقلاب برای دهه 40 یا دهه 50 بود آیا تئوری انقلاب، دکترین انقلاب، برای جایگزینی حکومت ها است؟ چون توصیه شما به همه کشور های انقلابی است و من به عنوان یک خواننده اصلاً قبول ندارم که دیگر انقلابی رخ خواهد داد. یعنی به آن چیزی که می‌بینم می‌گویم. مردم می‌گویند. انقلاب را بگذاریم کنار، برویم دنبال رفاه یا به هر حال هر جوری این که شما فقط به کشور های انقلاب این درس های استراتژیک بسیار متین را توصیه می‌کنید. به هر حال اما آخرین عرض من این است که باز در صفحه 469 می‌فرمایید؛ کشور های انقلابی برای تبدیل قدرت دفاعی به تهاجمی این کار ها را انجام می دهند. این یک چیز بسیار ساده‌ای است. در درس جنگ های نامنظم می‌گویند؛ جنگ های نامنظم سه مرحله دارد : اول جنگ های پنهانی و زیر زمینی بعد تبدیل شدن به جنگ های کلاسیک در سطح گروهان و گردان بعد جنگ کلاسیک در سطح بسیج. چیزی که من خودم در ویتنام شاهدش بودم. حتی ممکن است این دوره ها تکرار بشوند بنابراین، مثلا فرانسه که دچار حمله و تصرف توسط آلمان شد، یک کشور انقلابی بود یا نه؟ ارتش فرانسه آمد و با همین گروه های زیر زمینی اش جنگید و برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی