...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

چرا مرزبانان خواب و بی هوشند؟!!!

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ق.ظ

بسمه تعالی

مرزبانان چرا خواب و بیهوشند؟!!!

در بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر خبرگزاری ها اعلام کردند بین ساعات ۴ تا ۵ صبح در منطقه صفر مرزی «لولکدان» 14 نفر از نیروهای مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوسیله گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند. ترکیب این نیروها به این شرح بود که ۷ نفر از نیروهای بسیج طرح امنیت، ۵ نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ۲ نفر نیروهای اطلاعات سپاه بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۹:۲۹
سید ناصر حسینی

بنیان عملیات کمان99

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ب.ظ

بسمه تعالی

سید ناصر حسینی[1]

اطلاعات تاکتیکی و استراتژیکی، اعم از آشکار و پنهان که ماهها قبل از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به سیستم های اطلاعاتی ارتش واصل می شد، تصور وقوع یک جنگ بین ایران و عراق را تردید ناپذیر کرده و مسؤلین، فرماندهان و طراحان ارتشی را برای تهیه طرح های دفاعی پرانگیزه کرده بود. لذا علاوه بر طرح های کلی ابوذر در نیروی زمینی، البرز در نیروی هوایی و ذوالفقار در نیروی دریایی که برای دفاع سراسری از کشور تهیه شده بود. طرح های دیگری مثل «عملیات انتقامی علیه کشور عراق» که بعدها با عنوان «کمان99» معروف شد نیز از سوی نیروی هوایی ارتش ج.ا.ا تهیه و با طبقه بندی مناسب از ماهها قبل به سایر نیروها ابلاغ شده بود. (سند پیوست)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۱۳:۲۰
سید ناصر حسینی

تاریخ نگاری جنگ تحمیلی در ارتش ج.ا.ا

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۲ ق.ظ

بسمه تعالی

سید ناصر حسینی[1]

تاریخ نویسی جنگ یا (war history) یکی از قسمت های ستادی ارتش های پیشرفته است. این بخش در ارتش ایران نیز پیش بینی شده بود و دستور فعالیت آن در ابتدای جنگ ایران و عراق از سوی ستاد ارتش به شماره امریه (573- 06- 201- 20) در مورخه 17/8/1359 بمنظور تدوین تاریخ جنگ ایران و عراق صادر گردید. نیروی زمینی مطابق سند(پیوست) دستورالعمل تدوین تاریخچه جنگ ایران و عراق را در مورخه 22/8/1359 به قرارگاههای تابعه خود ابلاغ نموده است. در این دستورالعمل به نحوه جمع آوری اسناد و مدارک، حفاظت اطلاعات و اسناد، اولین پیام در مورد آغاز جنگ توجه داده شده است و  پیام های اداری، آموزشی و غیرعملیاتی را فاقد ارزش تاریخی دانسته و نسبت به حذف آنها دستور داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۲
سید ناصر حسینی