...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

چرا مرزبانان خواب و بی هوشند؟!!!

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ق.ظ

بسمه تعالی

مرزبانان چرا خواب و بیهوشند؟!!!

در بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر خبرگزاری ها اعلام کردند بین ساعات ۴ تا ۵ صبح در منطقه صفر مرزی «لولکدان» 14 نفر از نیروهای مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوسیله گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شدند. ترکیب این نیروها به این شرح بود که ۷ نفر از نیروهای بسیج طرح امنیت، ۵ نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ۲ نفر نیروهای اطلاعات سپاه بودند.

سازمان «جیش‌العدل»، یک گروه نروریستی است که در منطقه شرق کشور فعال است و در گذشته نیز عملیات های موفقی علیه نیروهای خودی انجام داده است. در باره این عملیات اطلاعات بیشتری منتشر نشده ولی آنطور که فرماندهان سپاه توضیح دادند ظاهراً اینطور بوده که نیروهای فوق توسط یک عنصر نفوذی بیهوش شده و سپس ربوده شده اند.

پس از این توضیح تمام خطاب ها به سمت گروهک تروریستی جیش العدل رفت و درخواست توضیح و همکاری از مقامات لشکری و کشوری دولت همسایه (پاکستان) که چرا به گروهک جیش العدل در کشور خود پناه داده و در ادامه اینکه آنها را دستگیر کرده و بهمراه سربازان روبوده شده تحویل دولت ایران نماید و ...

ولی هیچکس سؤال نکرد که مگر شرق کشور برای اولین بار است که با نا امنی مواجه شده است؟ در صورتیکه تاریخ شرق کشور همواره حکایت از نا امنی دارد چه قبل و چه بعد از انقلاب، این منطقه همواره توسط اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و اکنون توسط تروریست ها گرفتار نا امنی بوده است و لذا این حادثه برای اولین و آخرین بار نبوده و نیست. بنابراین باید این سؤال را از مسؤلین و فرماندهان داشت که چرا نیروهای غیر آماده را در مرز مستقر می کنند؟ چرا آموزش های لازم و کافی به آنها نمی دهند؟ چرا از نیروهای مستعد و هوشیار استفاده نمی کنند؟ اصلاً شاید تاکتیک ها و تکنیک های آنها اشکال اساسی دارد؟ شاید ساختار و سازماندهی این یگانها با مشکل مواجه است؟!! و ... هزار اشکال دیگر، چندی پیش نیز تعدادی از نیروها را در خواب اسیر کردند و بردند و در حوادث دیگری تعداد بیشتری را کمین زدند و شهید و مجروح کردند و ... آخر سرباز مگر بایستی سر پست بخوابد؟ مردم و ملت به امید بیداری سرباز و مرزبانان هشیار می خوابند و استراحت می کنند. چرا کسی سؤال نمی کند که مگر سرباز بایستی بیهوش شود؟ آیا فکر نمی کنید اینگونه حوادث باعث سرشکستگی نیروهای نظامی و انتظامی ماست؟ آیا فکر نمی کنید این اشکال از بی کفایتی فرماندهان است؟ آئین نامه های نظامی می گویند: «هیچ یگانی شبیه تر به فرمانده آن نیست.» چرا با فرا فکنی بجای رفع عیب و نقص از نیروهای خودی اشکال کار را به دیگران منتقل می کنیم؟ دولت پاکستان چه تضمینی برای پاسخ دادن به ما دارد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۹
سید ناصر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی