...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

pt22b, [26.05.17 10:15]
بررسی و نقد کتاب « جنگ ایران و عراق؛ پیش درآمدی بر یک نظریه» مولف : دکتر محمد درودیان در دانشگاه عالی دفاع ملی( قسمت سیزدهم) ادامه امیر بختیاری: حالا به این پرسش جواب بدهیم و به آن پرسش هم جواب داده نمی‌شود. برای مثال در صفحه 452 مسئله اساسی این است، ایران پس از فتح خرمشهر برای هدف گذاری و تصمیم گیری چه محاسبه ای برای توان نظامی و منابع خود داشت؟ حالا شما باید این را تشریح کنید. اگر جواب من را می‌خواهید، ممکن است مخالف با نظر شما باشد. نظر شما بایستی روشن باشد. باز دوباره در سه سطح آخر می‌پرسید: چرا ایران بدون در نظر گرفتن تغییر در صحنه نبرد... یعنی پیوسته چرا و پرسش های شما از خواننده تان. به نظر من گمی خواننده گیج می شود. خود من که گیج شدم. حالا اگر کسی هوشمند باشد، من را جزء افراد پایین بگذارید. من می‌خواهم بگویم این پرسش ها زیادند، اما نهایتاً جوابی که می دهید، بسیار هوشمندانه و درست است. حالا چه چیزی شما را وادار کرده که در قالب این الفاظ بگویید و نهایتاً آن بیان بسیار زیبای عدم تناسب منابع با هدف که نوشته اید، نمی دانم.
و یک سئوال دیگر ، اساساً اگر ما این 446 صفحه را بگذاریم کنار، یعنی شروع می‌کنیم این فصل را خواندن به عنوان یک کتاب، آیا تمام مباحث شما در این نیست ؟! اصلا چه نیازی است من آن قبلی ها را بخوانم؟!
من می‌خواهم یه چیزی عرض کنم آقای درودیان این که 10 -12 صفحه آخر مطالب خوبی در رابطه مباحث راهبردی و دیدگاهی جنگ مطرح کرده‌اید.
در اینجا امیر بختیاری با لحنی طنزآلود ادامه می دهد: آقای درودیان: در این 30 سال که ما با شما آشنا هستیم همیشه شما به صورت یک مانع در برابر من بوده‌اید، مسابقه کتاب گذاشتند، شما برده‌اید، مقاله بوده شما برده‌اید ،نه من. اصلاً این را اعتراف می‌کنم و قبول هم دارم و می‌پذیرم که توانمندی شما است ولی چون من باید بگویم، بله دست به قلم که نه، صاحب قلم هستید. در صفحه 456 می‌گویید؛ مسئله ایران پس از فتح خرمشهر نگرانی از نادیده گرفتن خواسته های این کشور مبنی بر تعیین متجاوز و پرداخت غرامت بود، من عمیقاً معتقدم که پس از فتح خرمشهر و حتی قبلاً ما یک هدف آرمانی به نام سرنگونی صدام داشتیم. یعنی اگر صدام می‌افتاد، ما غرامت نمی گرفتیم که هیچ، ممکن بود یک چیزی هم به عراق بدهیم که بابا خدا پدرت را بیامرزد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۶
سید ناصر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی