...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

pt22b, [23.05.17 08:22]
بررسی و نقد کتاب « جنگ ایران و عراق؛ پیش درآمدی بر یک نظریه» مولف : دکتر محمد درودیان در دانشگاه عالی دفاع ملی( قسمت دهم) ادامه امیر حسینی: اما بحث آخر من روی عملیات کربلای 5 است، ما کربلای 5 را مکرر می‌شنویم به عنوان یک عملیات پیروز از آن یاد می‌شود. ما هرچه فکر می‌کنیم،هر چه مطالعه می کنیم، متوجه نمی شویم چرا به این عملیات، عملیات پیروز گفته می‌شود. برای هر عملیاتی باید هدفی ذکر کنیم، آن روز ما گفتیم؛ می‌خواهیم عملیات سرنوشت ساز انجام بدهیم، سپاه محمد را بسیج می‌کردند، بسیج کردیم، بردیم عملیات را انجام بدهیم ولی جواب نداد. تلفات بالا، ضایعات بالا، طولانی شدن جنگ همه اینها بود ولی ما کاری از پیش نبردیم و صرفاً در یک پنج ضلعی گیر کردیم، چگونه ما به این عملیات، عملیات پیروز می‌گوییم.
امیر بختیاری: اجازه بدهید؛ من در پاسخ به سوالی که الان مطرح کردید مطلبی را عرض کنم و آن، این است که آیا شما پیروزی را یک امر انتزاعی برای هر عملیاتی می‌دانید یا نتیجه هر عملیات را با عملیات دیگر مقایسه می‌کنید؟ شما الان می فرمایید کربلا5 عملیات موفقی بوده است. آیا این عملیات به اهداف خود دست پیدا کرد و یا مثلاً آن را در مقایسه با عملیات کربلا4 پیروز می دانید؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۳
سید ناصر حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی