...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

...من ینتظر

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ... وبلاگ شخصی سید ناصر حسینی

طبقه بندی موضوعی

بسمه تعالی

اوایل اذرماه امسال روزنامه دولتی ایران مصاحبه ای با سرهنگ بازنشسته شریف النسب انجام داده که ایشان در مصاحبه خود ادعا کرده است که ایده تشکیل بسیج 20 میلیونی را در ابتدای انقلاب از طریقی به حضرت امام (ره) داده است و... این موضوع در سایت جناب اقای درودیان مورد نقد واقع شده و کامنت هایی نیز گذاشته شده است. دوستان در صورت تمایل به آن مراجعه نمایند. اینجانب نیز کامنتی را ذیل مواردی که مطرح شده گذاشتم که عیناً در این قسمت نیز خدمت دوستان عزیز منتشر می نمایم:

بسمه تعالی

سلامٌ علیکم برادر گرامی جناب آقای درودیان و تشکر از سعه صدری که بخاطر دقت و صحت و سقم موضوعات مربوط به تاریخ جنگ ایران و عراق بخرج می دهید.از اینکه در مورد موضوعات مربوط به ارتش که در سایت مطرح می شود، از معارف جنگ شهید صیاد هم استعلام می فرمایید. جای تشکر و سپاس گذاری دارد. در مقابل انتظار هست که پاسخ های اینجانب بعنوان معاون معارف جنگ را نیز بموقع منتشر فرمایید. این جای گله را برای خود محفوظ می درام که پاسخ سؤالات خانم دکتر مریم جوان شهرکی را که در سایت حضرتعالی طرح شده بود قریب ده روز است که داده ام ولی متأسفانه در سایت منتشر نشده و این تأخیر در انتشار می تواند انگیزه سر زدن به سایت شما را خدشه دار کند. اما در مورد نقدی که به ادعای جناب سرهنگ شریف النسب در مورد ایده تشکیل بسیج وارد دانسته اید فعلا یک نکته بنظرم میرسد که عرض می کنم و آن اینکه، اگر انتظار دارید در اوایل انقلاب ایده ها و مشاوره های نظامی و دفاعی از دانشگاه و بازار و... به رهبران انقلاب داده می شده بنظرم انتظار درستی نیست. اما آنچه مسلم است و در تاریخ انقلاب ثبت نیز است این است که شهید سپهبد قرنی که یک عنضر معترض و احتمالا برانداز ارتش قبل از انقلاب بود و به همان دلیل زندانی سیاسی رژیم شاه بود باانقلابیون در زندان آشنا می شود و پس از انقلاب برای بازسازی ارتش، حضرت امام(ره) از ایشان استفاده کرده و ایشان نیز گروهی از ارتشیان را دور خود جمع می کند و به دفتر مشاورت حضرت امام(ره) معروف می شود که سرهنگ شریف النسب نیز در دوره ای عضو آن بوده است. و این دفتر تا زمان فرماندهی کل قوای مقام معظم رهبری سابقه دارد و اکنون نیز تما اسناد آن در دفترنظامی ایشان می باشد. لذا تمام ایده ها، پیشنهادات و اقدامات و اتفاقات نظامی و دفاعی کشور و حتی پاکسازی ارتش، اعم از اعلام روز 29 فروردین بعنوان روز ارتش، تشکیل سپاه بعنوان حفاظت از انقلاب و بسیج بعنوان نیروی مردمی پشتیبان انقلاب و کشور، نیز بنوعی درون این دفتر شکل گرفته و مشاوره آن به حضرت امام عرضه گردیده است. و این خیلی طبیعی است که علوم و تجارب نظامی کشور در طول قرون متمادی در سازمانی بنام ارتش جمع شود مثل اینکه سایر علوم و تجارب نیز در سازمان های مربوطه جمع است. ولی اگر بدنبال شکل اتفاق یعنی ارائه طرح تشکیل بسیج آنطور که برادر گرامی سرهنگ شریف السب گفته هستید اشکالی ندارد بسیار خوب است و باهم می گردیم.

سیدناصر حسینی 11/10/94

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی